2014. június 18., szerda

Sakk

Szó szerint leporoltuk a sakktáblát, és megtanítottam Samunak és Sárinak az alapokat. Többet mondjuk nem is nagyon tudok :) majd gyakorlunk együtt, hogy nagy csatákat vívhassunk. Gondoltam én....... A gyerekek kreativitását ez esetben olyan módon hozta elő a sakk, amire nem számítottam: egészen sajátos lépéseket találtak ki, a játékhoz történetet kanyarítottak, még énekeltek is... és óriásiakat kacagtak! :) a konyhából hallgatva inkább mintha Ki nevet a végén-t játszottak volna.


Ma folytattuk egymás okítását, és egész jól haladunk :) próbálom tanítani őket az előrelátásra, hogy ne csak arra gondoljanak, ők milyen jól kiütik most a bábumat, hanem arra, hogy utána én mit lépek vajon.... Nem egyszerű. De nem is reménytelen. A lépések megtanulása is kis nehézséget okoz, Samu mindent tarolna, ami az útjába esik, ő így értelmezi hogy nem ugorhat át semmit.... Sári már taktikázna, de ennek érdekében néha megszeg egy-egy szabályt....  A nagyobbak is felelevenítették tudásukat, régen rengeteget játszottak együtt, most okíthatják a kicsiket.
Ti szoktatok sakkozni? Nehéz volt megtanítani a gyerekeket?
Itt találtam egy kis segítséget, ha neked is új még vagy csak szeretnéd felfrissíteni ismereteidet: http://sakk.chess.com/learn-how-to-play-chess
Jó szórakozást! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése